بازیپلی استیشنگیمینگ

تعطیلی رسمی فروشگاه PSP

فروشگاه PSP امروز به‌صورت رسمی تعطیل شد اما به نظر می‌آید بازی‌های این کنسول روی پلی استیشن 3 و PS Vita در دسترس خواهند بود.

اوایل فروردین ماه خبری رسمی مبنی بر تصمیم سونی برای تعطیلی تمامی فروشگاه‌های دیجیتالی سه کنسول پلی استیشن 3، PSP و PS Vita منتشر شد. به‌دنبال واکنش بازیکنان به این خبر این شرکت در ماه آوریل دوباره بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که فعلا فروشگاه‌های PS3 یا PS Vita را تعطیل نخواهد کرد، اما همچنان قصد دارد فروشگاه PSP را تعطیل کند.

از امروز فروشگاه PSP به‌صورت رسمی تعطیل شد و دارندگان PSP برای خرید بازی‌ها دیگر به فروشگاه پلی استیشن دسترسی نخواهند داشت. بازیکنان همچنین نمی‌توانند برای خرید بسته‌های الحاقی بازی‌ها به فروشگاه‌های درون بازی دسترسی داشته باشند.

بااین‌حال اگرچه قبلاً تصور می‌شد که این کار به معنای از بین رفتن تعدادی از بازی‌ها از جمله ۳۵ بازی انحصاری PSP خواهد بود، اما سونی به‌تازگی اطلاعات رسمی خود را به روز و اعلام کرده است که این بازی‌ها همچنان در فروشگاه‌های دیگر وجود خواهند داشت.

در یک پیام به روز شده در سایت پلی استیشن بیان شده است: «شما همچنان قادر خواهید بود محتوای PSP را که در فروشگاه‌های PS3 و PS Vita موجود است خریداری و بازی کنید، اما دیگر نمی‌توانید ازطریق فروشگاه درون بازی برای محتوای PSP خرید کنید.» این بدان معنا است که ۳۵ بازی PSP که قرار بود خرید آن‌ها غیرممکن شود همچنان در دسترس خواهند بود.

بازیکنان همچنان می‌توانند به گزینه Download List در PSP خود دسترسی داشته باشند و از آن برای بارگیری بازی‌های قبلی خریداری شده استفاده کنند. این بدان معنی است که بازیکنان می‌توانند ازطریق فروشگاه PS3 و PS Vita بازی های PSP جدید را خریداری کنند و سپس برای دانلود آن‌ها از فهرست بارگیری PSP استفاده کنند.

بریتنی وینسنت، نویسنده VGC در یک ستون سایت بیان کرد که صنعت بازی‌سازی باید تلاش خود را برای حفظ بازی‌های ویدیویی افزایش دهد قبل از اینکه عناوین بیشتری در گذر زمان برای همیشه از بین بروند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار