بازیگیمینگنینتندو

ساخت کنسول بعدی نینتندو احتمالا آغاز شده؛ سوییچ ۴K در راه است

هرچند گمان می‌کردیم بعد از معرفی رسمی مدل جدید نینتندو سوییچ با صفحه‌نمایش اولد دیگر شاهد چنین شایعه‌هایی نباشیم اما همچنان شایعه‌هایی منتشر می‌شود که درباره‌ی مدل جدیدی از نینتندو سوییچ خبر می‌دهند که قادر به پشتیبانی از رزولوشن ۴K است.

شایعه‌ی جدید اشاره می‌کند که نینتندو واقعا کیت توسعه‌‌ای را برای توسعه‌دهندگان فرستاده است که توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K را دارد اما طبق این شایعه، به احتمال زیاد این کیت توسعه به مدل جدیدی از سوییچ فعلی ربطی ندارد و ممکن است کنسول نسل بعدی و جانشینی برای نینتندو سوییچ باشد. البته، این گزارش جدید همچنان با اطمینان کامل از این موضوع سخن نمی‌گوید و این نکته را بیان می‌کند که همه‌چیز به شیوه‌ی تبلیغاتی نینتندو برای معرفی این کنسول بستگی دارد.

با توجه به موفقیت فوق‌العاده‌ی نینتندو سوییچ، عجیب نیست که نینتندو تصمیم بگیرد کنسول جدیدی را به‌عنوان ادامه‌دهنده‌ی راه سوییچ معرفی کند. سال‌ها پیش چنین سناریو مشابهی را برای دو کنسول ان‌ای‌اس (NES) و سوپر ان‌ای‌اس (SNES) مشاهده کرده بودیم.

طبق گزارش این منبع، رزولوشن ۴K در این کنسول از طریق فناوری DLSS امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین اعلام شده است که ناشران و توسعه‌دهندگان بزرگ از اواخر سال ۲۰۲۰ به کیت‌های توسعه‌ی این کنسول دسترسی پیدا کرده‌اند، در حالی که این اتفاق برای توسعه‌دهندگان کوچک‌تر در همین سال جاری محقق شده است.

 

در میان صحبت‌ها اشاره شده است که توسعه‌دهندگان روی توسعه بازی‌های انحصاری برای این کنسول کار می‌کنند. اگر به خاطر داشته باشید، نینتندو در زمان عرضه‌ی سوییچ هم با فهرست قدرتمندی از بازی‌های انحصاری به استقبال این کنسول رفت و پاسخ مثبتی را هم دریافت کرد. پس عجیب نیست که برای کنسول بعدی هم چنین سناریویی را تکرار کنند. البته با توجه به افزایش توان سخت‌افزاری کنسول پورت‌هایی هم از بعضی از بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن و ایکس‌باکس عرضه شده‌اند، راهی این کنسول خواهند شد.

بعضی از داده‌کاوی‌ها احتمال داده‌اند که تفاوت‌های موجود در سخت‌افزار نینتندو سوییچ و جانشین آن ممکن است برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل چالشی را برای نینتندو ایجاد کنند. با این حال، MVG نشان می‌دهد که نینتندو گزینه‌هایی برای دنبال کردن این ویژگی در نظر گرفته است و در حال حاضر نمی‌توان نگرانی خاصی برای آن داشته باشیم.

با توجه به این شایعه، بازه‌ی زمانی احتمالی انتشار این کنسول در تعطیلات زمستانی سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ خواهد بود. اگر این گزارش صحیح باشد، باید در بازه‌ی ۶ ماهه‌ی گفته شده، منتظر عرضه‌ی این کنسول باشیم. به احتمال زیاد هدف اصلی نینتندو عرضه در تعطیلات زمستانی ۲۰۲۲ باشد (بیش از یک سال دیگر) اما محدودیت‌های ایجاد شده برای تأمین سخت‌افزار کنسول، تشخیص دقیق زمان عرضه را دشوار می‌کند و این یعنی ممکن است فصل تعطیلات را از دست بدهد.

البته، باید توجه کنید که این‌ها همه شایعه‌هایی است که توسط برخی از منابع آگاه صنعت اعلام شده است و تا زمانی که نینتندو به‌صورت رسمی چیزی را تأیید نکند، نمی‌توانم از صحت آن اطمینان داشته باشیم.

 

هفته‌ی پیش سایت بلومبرگ هم گزارش مفصلی را منتشر کرد که در آن بیان کرده بود از طریق توسعه‌دهندگان مختلف آگاه شده است که نینتندو کیت‌های توسعه‌ی مدل جدید سوییچ (که غالبا توسط طرفداران با نام سوییچ پرو شناخته می‌شود) را در اختیار توسعه‌دهندگان بسیاری قرار داده است. بلومبرگ هم اشاره کرده بود که این کیت‌ها توانایی اجرای رزولوشن ۴K را دارند. با این حال، نینتندو بلافاصله آن گزارش را رد کرد و اعلام کرد مدل نینتندو سوییچ با صفحه‌نمایش اولد تنها مدل جدید سوییچ است.

اگر بخواهیم این گزارش جدید را در نظر بگیریم، شاید بتوانیم بگوییم هم نینتندو و هم بلومبرگ در این زمینه واقعیت را گفته‌اند. شاید چنین کیت‌های توسعه‌ای واقعا در اختیار بعضی از توسعه‌دهندگان قرار گرفته است اما این کیت‌ها برای کنسول نسل بعدی نینتندو یعنی جانشین سوییچ باشد نه یک مدل بین نسلی و پیشرفته که با نام سوییچ پرو توسط طرفداران شناخته می‌شود. این احتمال به نظر منطقی‌تر می‌آید چراکه زمان نسبتا زیادی از عمر سوییچ گذشته است و حدود ۵ یا ۶ سال پس از عرضه‌ی یک کنسول زمان ایده‌آلی برای معرفی یک کنسول بین نسلی و کمی پیشرفته‌تر نیست. منطقی این است که اگر قرار بود چنین کنسولی وجود داشته باشد، تاکنون آن را دیده بودیم.

با این حال، همچنان نمی‌توانیم به‌صورت قطعی صحبت کنیم و فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم نینتندو چه رویکردی را برای کنسول بعدی خود در نظر خواهد گرفت و چه نامی را برای آن انتخاب خواهد کرد. آیا سراغ یک کنسول بین نسلی دیگر خواهد رفت یا یک کنسول نسل بعدی و جانشین سوییچ را معرفی خواهد کرد؟ نظر شما چیست؟

منبع: Youtube Resetera

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار