بازیگیمینگ

سونی: بازی‌های پلی‌استیشن حداقل ۲ تا ۳ سال بعد از عرضه به کامپیوتر می‌آیند

در گفت‌وگو با مجله‌ی ژاپنی فامیتسو، رئیس پلی‌استیشن، جیم رایان (Jim Ryan)، به طور مجدد بر تعهد سونی به عدم عرضه‌ی محصولات انحصاری خود برای کامپیوتر تا زمانی مشخص، تاکید کرده است.

رایان در این باره می‌گوید:

سونی به طور کامل اهمیت بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ را درک می‌کند. مسئولیت اصلی استودیوهای پلی‌استیشن این است که مردم از تجربه‌ی بازی با استفاده از آخرین سخت‌افزار پلی‌استیشن لذت ببرند. برای این منظور، سونی متعهد است که تعداد آثار انحصاری پلی‌استیشن ۵ را افزایش دهد و انتشار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی را مدتی عقب بیندازد.

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که این بازی‌های انحصاری تا چه زمانی روی کامپیوتر عرضه نمی‌شوند. رایان زمان مشخصی ارائه نکرده است اما اشاره کرد که بحث با طرفداران پلی‌استیشن حاکی از آن است که عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی دو یا سه سال پس از انتشار نسخه‌ی پلی‌استیشن به طور کلی پذیرفته می‌شود. بنابراین فقط به این دلیل که بازسازی لست آو آس ۱ تنها شش ماه پس از عرضه‌ی روی پلی‌استیشن ۵، روی کامپیوتر نیز منتشر شد، سونی قرار نیست این روند را برای دیگر آثار خود پیش بگیرد.

 

البته گفته‌ی جیم رایان چندان غافلگیرکننده نیست زیرا هرمن هالست (Hermen Hulst) به‌عنوان رییس استودیوهای پلی‌استیشن در اکتبر سال گذشته بیان کرد که بازیکنان رایانه‌های شخصی حداقل یک سال باید منتظر بمانند تا آثار انحصاری پلی‌استیشن روی این پلتفرم منتشر شود. در این میان گفتنی است شایعاتی درباره‌ی بازسازی‌های متال گیر و معرفی آن‌ها در PlayStation Showcase هفته‌ی آینده به گوش می‌رسد  و اگر سونی قراردادی انحصاری داشته باشد، زودتر شاهد عرضه‌ی آن‌ها روی رایانه‌های شخصی خواهیم بود.

رایان در نهایت اضافه کرده که سونی به گوش دادن به صدای طرفداران بازی‌های خود ادامه خواهد داد، اما تصور اینکه بازیکنان رایانه‌های شخصی دوست دارند بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن را بازی کنند، کار را سخت کرده است. به عنوان مثال به درخواست زیاد کاربران برای بلادبورن نگاه کنید. از طرفی برخی کاربران پلی‌استیشن هستند که به دلایلی تمایلی به اشتراک‌گذاری انحصاری‌های خود در سایر پلتفرم‌ها ندارند.‌ البته با توجه به کیفیت پورت‌های اخیر مانند نسخه‌ی کامپیوتر بازسازی لست آو آس ۱، این بازیکنان احتمالا چندان ناراحت نیستند.

منبع: PCGamer

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار