بازیگیمینگ

شایعه: مایکروسافت به خریداری استودیو Techland نزدیک شده است

مزمههای شروع اقدامات لازم برای خریداری استودیو Techland توسط شرکت مایکروسافت برای چندین سال است که به گوش میرسد و گمان میرود که این روزها باتوجه به وضعیت نامشخص و نابسامان فرایند تولید بازی Dying Light 2، امکان صحت این موضوع بیشتر از هرزمانی قوت یافته است. شایعه خریداری استودیو لهستانی مذکور توسط مایکروسافت برای اولین بار در اواخر سال 2019 منتشر شد و پس از انتشار گزارشات مختلف مبنیبر وجود مشکلات متعدد در پیش برد مراحل تولید بازی Dying Light 2، اینگونه به نظر میرسید که استودیو Techland به یکی از گزینه‌های اصلی مایکروسافت تبدیل شده است.

با این حال این استودیو با انتشار بیانیهای رسمی از طریق وبسایت Wccftech، اعلام کرد آنها قصد دارند تا فعالیت‌شان را همانند گذشته به صورت مستقل ادامه دهند و هیچگونه صحبتی با سایر شرکتها برای خریداری این استودیو صورت نگرفته است؛ این تکذیبیه در حالی منتشر شده که هماکنون یک سال از زمان انتشار آن میگذرد و به صورت قطعی نمیتوان در مورد پایداری تصمیم عوامل استودیو Techland صحبت کرد!

در این فاصله زمانی که از شروع انتشار اولین شایعات پیرامون خریداری استودیو Techland توسط شرکت مایکروسافت میگذرد، این شرکت اقدام به خرید استودیوهای متعددی از جمله شرکت Bethesda به ارزش 7 میلیارد دلار کرده است و همانطور که ذکر شد، این روزها نیز مجددا شایعات خریداری استودیو Techland قوت یافتهاند.

در جریان قسمت جدید پادکست Defining Duke، یوتیوبر و یکی از منابع داخلی مطرح صنعت گیم یعنی جرمی پنتر (Jeremy Penter) اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد تا در سال 2021 تغییرات مهمی را در سیستم کاریاش ایجاد کند و در راستا همین موضوع، یک استودیو مطرح دیگر نیز توسط این شرکت خریداری خواهد شد؛ در جریان این گفت و گو جرمی پنتر به نام هیچ یک از استودیوهای مستقل فعال در صنعت گیم اشاره نداشت.

امروز و پس از گذشت مدت زمان اندکی از انتشار صحبتهای جرمی پنتر، نیک بیکر (Nick Baker) با انتشار یک توییت جدید در صفحه شخصیاش در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده است که صحبتهای صورت گرفته توسط پنتر در مورد استودیو Techland بودهاند. اگر به گذشته و سابقه کاری نیک بیکر نگاه کنیم، متوجه میشویم که پیش از این نیز وی اطلاعات درستی را در مورد پروژه Perfect Dark یا خریداری استودیو Gearbox توسط شرکت Embracer Group منتشر کرده است؛ بنابراین نمیتوان خیلی از ساده از احتمال مطرح شده توسط وی عبور کرد.

طی ماه‌های گذشته‌ استودیوTechland  در پاسخ به اعتراض بسیاری از طرفداران و بازیکن‌ها نسبت به عدم انتشار جزئیات یا تریلر جدید از بازی Dying Light 2 واکنش نشان داد و تایید کرد که به زودی اخبار تازهای را در مورد این عنوان مورد انتظار با بازیکنها به اشتراک خواهد گذاشت.

چندی پیش نیز تصویری از نسخه Collector Edition بازی Dying Light 2 منتشر شد که روی آن تنها نام  پلی استیشن 4 درج شده بود و در کمال تعجب نام پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روی آن دیده نمیشد؛ البته باتوجه به اطلاعات محدود و اولیهای که در مورد این عنوان در اختیار داریم، میدانیم که هرگونه گزارش بامحوریت عدم عرضه این بازی برای کنسولهای نسل نهمی کاملا بیاعتبار است.

بازی Dying Light 2 در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار