همانطور که میدانید، در جریان رویداد شرکت مایکروسافت در مراسم E3 سال جاری میلادی، استودیوی آوالانچ (Avalanche) اعلام کرد بازی جدید و جهان باز خود یعنی Contraband را به صورت انحصاری بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس عرضه خواهد کرد.
حال به تازگی پیم هولفو (Pim Holfve)، مدیر عامل استودیوی آوالانچ در مصاحبهی جدید خود در مورد علت انتخاب شرکت مایکروسافت به عنوان یک همکار و پشتیبان در فرآیند توسعهی بازی Contraband به بیان مطالبی پرداخت:
ما همیشه رابطهی بسیار خوبی با مایکروسافت داشتهایم. همکاری با یک ناشر انحصاری گزینهی جذابی بوده است؛ چرا که این همکاری به معنی دریافت پشتیبانی بیشتر و آشنایی با تکنولوژیهای مدرن خواهد بود. این نوع جدیدی از مشارکت برای ما به حساب میآید. پیش از این استودیوی آوالانچ همکاریهای گستردهای با بتسدا (Bethesda)، اسکوئر انیکس (Square Enix) و برادران وارنر (Warner Bros) داشته اما هیچ کدام از این شرکتها ناشر فرست-پارتی نبودند.
همکاری با بخش ایکسباکس شرکت مایکروسافت به دلیل عظمت پروژهی Contraband بسیار منطقی بود؛ به همین علت ما نمیتوانستیم با هر ناشری وارد همکاری شویم.
Contraband یک بازی Co-op به شمار میآید که در دنیای خیالی Bayan و در دههی ۷۰ میلادی جریان دارد و وقایع داستانی آن با موضوع قاچاق و باندهای خلافکار در ارتباط خواهد بود. این عنوان قرار است بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس سری اس و سری ایکس عرضه شود. با این که بازی Contraband هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما در روز نخست عرضه بر روی سرویس ایکسباکس گیمپس (Xbox Game Pass) عرضه خواهد شد.