بازیگیمینگنقدوبررسی انواع بازی ها

موشکافی و تحلیل تریلر رزیدنت اویل 8 – آیا کریس ردفیلد آنتاگونیست این قسمت خواهد بود؟

در رویداد رونمایی از ظاهر پلی استیشن 5، بازی‌های زیادی معرفی شدند که یکی از مهترین آن‌ها قطعا Resident Evil 8: Village بود. رزیدنت اویل 8، با تریلر عجیبی معرفی شد که شاید در نگاه اول به نظر می‌رسید کپکام چند تصویر از بازی را برداشته و کنار هم قرار داده. اما نه، اینطور نیست. خب طبیعتا کپکام نمی‌خواسته شما با دیدن اولین تریلر از بازی همه چیز را در موردش بفهمید. اما آن‌ها با یک کارگردانی نسبتا خوب، اطلاعات جالبی را هم در تریلر معرفی رزیدنت اویل 8 قرار داده‌اند که فقط برای فهمیدنشان باید کمی بیشتر دقت می‌کردید.

البته برای اینکه موضوع کمی برای طرفداران مجموعه روشن‌تر شود، تیم توسعه‌دهنده ویدیویی منتشر کرد و از ویژگی‌های هشتمین قسمت از سری رزیدنت اویل برایمان گفت. در کنار این، تریلر بازی تقریبا با تمام شایعاتی که از رزیدنت اویل 8 شنیده بودیم، همخوانی داشت و حالا به نوعی می‌شود به آن‌ها هم استناد کرد. من هم از تمام این اطلاعات و چیزهایی که از خود تریلر بیرون کشیدم برای نوشتن این مقاله استفاده کردم و در ادامه از مسائلی برایتان می‌گویم که احتمالا با تماشای تریلر متوجه‌شان نشدید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ایتن و میا به زندگی عادیشان برگشته‌اند

داستان رزیدنت اویل 8 در اصل ما رو به چند سال بعد از وقایع قسمت هفتم می‌برد. جایی که میا و ایتن دوباره به زندگی خود سر و سامان دادن و دارند در کنار هم به زندگی عادیشان ادامه می‌دهند. حتی به نظر می‌رسد که آن‌ها بچه‌دار هم شده‌اند. البته در جریان تریلر، این بچه را هیچ وقت در آغوش ایتن یا میا نمی‌بینیم. اما سه دلیل باعث شدند به این فکر کنم که این بچه واقعا وجود دارد.

اول اینکه پیش از معرفی بازی، شایعات زیادی در مورد فرزند ایتن و نقش مهمش در داستان قسمت هشتم شنیده بودیم. اما خب قطعا الان دارید از خودتان می‌پرسید نوزادی که هنوز راه هم نمی‌تواند برود، چطور می‌تواند قصه رزیدنت اویل 8 را به دست بگیرد و روی آن تاثیر بگذارد؟ پاسخش ساده‌ است؛ این نوزاد با نمکی که داریم در موردش حرف می‌زنیم، می‌تواند یک سلاح بیولوژیکی قدرتمند باشد.

در قسمت هفتم دیدیم که میا توسط اِولین به مولد (بخوانید Mold) آلوده شد و پس از کشمکش‌هایش با ایتن، او را هم درگیر این ارگانیسم بیولوژیکی کرد. با این حال، هر دوی آن‌ها با استفاده از یک سری سرم به خصوص، مولد را از بدنشان خارج کردند و حالا داریم می‌بینیم که ایتن و میا به خانه برگشته‌اند و احتمالا بچه‌دار هم شده‌اند. خب بیایید با این پیش‌فرض شروع کنیم که تاریخ در حال تکرار است. در قسمت سوم، جیل ولنتاین توسط نمسیس به ویروس تی آلوده شد و به کمک واکسنی که کارلوس پیدا کرد، توانست دوباره روی پای خودش بایستد.

با این حال، در قسمت پنجم فهمیدیم که ویروس به طور کامل از بدن جیل خارج نشده و آلبرت وسکر با سواستفاده از این موضوع، توانسته بود کنترل ذهن او را به دست بگیرد. بنابراین، بعید نیست که میا و ایتن نیز به چنین سرنوشتی دچار شوند و ارگانیسم‌های مولد به جا مانده در بدنشان، باعث تولد یک سلاح بیولوژیکی خطرناک مثل اِولین شده باشد. این مسئله می‌تواند دلیل دومی هم که می‌‌خواستم در موردش صحبت کنم را توجیه کند.

اصولا ریشه بسیاری از نماد‌های مختلف، به پیشگویی‌ها برمی‌گردند. تریلر رزیدنت اویل 8 نیز مدام روی نمایش نماد دهکده که در مرکز آن یک نوزاد کوچک دیده می‌شد پافشاری می‌کرد. البته تیم توسعه‌دهنده باز هم به همین نمایش پرتکرار راضی نبود و در جریان مصاحبه تصویریشان اعلام کرد که این نماد اهمیت زیادی در قصه قسمت هشتم دارد. اما بیایید کمی نماد مورد بحث را از نزدیک‌ بررسی کنیم.

همانطور که می‌بینید مدل خوابیدن این نوزاد، شباهت زیادی به شکل قرارگیری نوزادها در رحم مادرهایشان دارد. از طرفی، با دقت بیشتر می‌توانید ببینید که از پشت این نوزاد، ارگان‌های عجیبی بیرون زده که شباهت زیادی به رشته‌های کشیده شده روی بدن مولدِدها دارند. بنابراین، اگر فرض اولم درست باشد، احتمالا این نماد بعد از پیشگویی‌هایی درست شده که خبر از تولد نوزادی با قدرت‌های فرابشری می‌دادند. با توجه به توضیحاتی که دادم، تولد فرزند ایتن و میا، کاملا می‌تواند با این پیشگویی‌ها مرتبط باشد. پس دور از انتظار هم نیست که همین پیشگوها به جای دست گذاشتن روی دست، به دنبال این نوزاد بگردند و بخواهند که از قدرتش سو استفاده کنند.

اینجاست که می‌رسیم به سومین دلیل. طبیعتا دهکده‌ای که اصل داستان رزیدنت اویل 8 در آن روایت می‌شود، در آمریکا نیست. بلکه با توجه به لهجه کاراکترها و طبیعت سرد منطقه، می‌توان حدس زد که وقایع قسمت هشتم در بخش‌های شمالی اروپا رخ خواهند داد. بنابراین، باید دلیل خوبی وجود داشته باشد که ایتن بخواهد خانه‌ و کاشانه‌اش را برای تجربه یک سافاری وحشت رها کند و به اروپا برود. اگر میا را از معادله حذف کنیم (در ادامه توضیح می‌دهم چرا)، فقط یک دلیل باقی خواهد ماند: ربوده شدن فرزند ایتن، آن هم توسط ساکنین مقید دهکده.

کریس ردفیلد واقعا یکی از آنتاگونیست‌های بازی است؟

چرا میا را از معادله حذف کردم؟ یک دلیل ساده برایش وجود دارد: مرده‌ها سفر نمی‌کنند و عملا به درد دزدیده شدن هم نمی‌خورند. بله، میا در رزیدنت اویل 8 می‌میرد. این را بسیاری از شما هم در تریلر دیده‌اید اما متو‌جه‌اش نشدید. در اواخر تریلر، وقتی که کریس جلوی ایتن ایستاده و به سر یک زن شلیک می‌کند، آن زن کسی نیست جز میا. اگر باور نمی‌کنید، تصویرش را برایتان می‌گذارم که مطمئن شوید.

البته در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسید که کریس برای نجات جان ایتن آمده اما خیلی بعید می‌دانم که میا یک شبه و بعد از گذشت چند سال به سرش زده باشد و بخواهد پدر فرزندش را بکشد. از طرفی، تن صدای کریس و ظاهرش نیز خیلی تغییر کرده و به راحتی می‌توان حدس زد که این کریس، آن کاراکتر مهربانی نیست که می‌شناختیم. این مسئله را سازندگان بازی هم به نوعی تایید کرده‌اند و گفته‌اند که در رزیدنت اویل 8 با بعد تاریکی از شخصیت کریس ردفیلد رو به رو خواهیم شد. خب برای این موضوع چند فرضیه مختلف وجود دارد.

اول اینکه در آخرین لحظات رزیدنت اویل 7، دیدیم که کریس با بلوآمبرلا وارد همکاری شده. بلوآمبرلا در ظاهر، شرکتی شیطانی نیست و همانطور که در بسته‌الحاقی Not a Hero دیدیم، هدف آن‌ها مبارزه با سلاح‌های بیولوژیکی و جبران خسارت‌هایی است که آمبرلای اصلی به بار آورده. با این حال، وقتی اسم آمبرلا روی هر شرکتی باشد، طبیعتا نباید به آن راحت اعتماد کرد. چراکه آمبرلای اصلی هم در اصل یک شرکت داروسازی بود که می‌خواست زندگی مردم عادی را بهبود ببخشد. اما در پس این ظاهر بخشنده، باطنی کثیف وجود داشت که از هر چیزی برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کرد.

احتمال کمی وجود دارد که کریس ردفیلد توسط بلوآمبرلا، شستشوی مغزی شده و برای بردن فرزند ایتن آمده باشد. اما حقیقتش را بخواهید، من روی داستان دیگری شرط می‌بندم. اگر به تصاویری که از کریس منتشر شده دقت کنید، می‌بینید که در کنار چشمش، چیزی شبیه به خون جمع شده. البته به نظرم این خون نیست و به خاطر رنگ سیاهش، بیشتر به ارگانیسم مولدها شباهت دارد. این یعنی ممکن است که کریس در رزیدنت اویل 8، آلوده به مولد باشد و ذهنش توسط شخص دیگری کنترل می‌شود.

شخصی که احتمالا در دهکده حضور دارد و سعی کرده با استفاده از تیم و مهارت‌های نظامی عالی کریس، فرزند ایتن را از آمریکا خارج کند و به اروپا ببرد. اگر حدسم درست از آب دربیاید، بعد از مدت‌ها شاهد یک آنتاگونیست فوق‌العاده خواهیم بود که رویارویی با او می‌تواند واقعا هیجان‌انگیز باشد. از طرفی کپکام با این حرکت می‌تواند شخصیت کریس را به روزهای اوجش برگرداند. البته اگر بنای انجام این کار، پایان دادن به قصه کریس ردفیلد نباشد.

داستان چه کسی به پایان خودش می‌رسد؟

تریلر معرفی رزیدنت اویل 8، با جمله عجیب «داستان او [مذکر] به پایان می‌رسد» شروع شد و خیلی‌ها به این فکر فرو رفتند که منظور کپکام از این جمله چه بوده. خب با توجه به اطلاعات فعلی، ممکن است رزیدنت اویل 8، پایان کار ایتن وینترز یا کریس ردفیلد باشد. هر دوی این کاراکترها هم پتانسیل بازنشسته شدن را دارند.

اما من بر این باورم که این بار نوبت کریس ردفیلد است. چراکه چند وقتی هست که کپکام برای کریس برنامه‌ای نداشته و نه حضورش در انیمیشن‌ها سری پر رنگ بوده و نه خط داستانی خوبی برای عرض‌اندام کردنش وجود داشته. اما این حرف، به منزله این نیست که کریس حتما در انتهای رزیدنت اویل 8 می‌میرد. بلکه احتمالش هست که کریس به خاطر کشتن میا و دیگر کارهایی که در طول بازی انجام خواهد داد، احساس پشیمانی شدیدی پیدا کند و برای همیشه سلاح‌هایش را کنار بگذارد.

ایتن تنها کاراکتری نیست که کنترلش را به دست می‌گیریم

در کنار ایتن و کریس اما یک دختر جوان را هم چندین بار در طول تریلر دیدیم. قبل از معرفی بازی شایعات می‌گفتند که کاراکتر قابل کنترلی به نام امیلی در بازی حضور دارد که در دهکده به دنبال پدرش می‌گردد.

پس با توجه به تریلر می‌توان گفت که امیلی واقعی است و احتمالا بخش‌هایی از مدت زمان گیم‌پلی را با او تجربه خواهیم کرد. با این حال، فعلا در همین حد در مورد امیلی می‌دانیم و باید ببینیم که در آینده اطلاعات بیشتری در موردش منتشر می‌شود یا نه.

زنی که در اول تریلر دیدیم، چه کسی می‌تواند باشد؟

رزیدنت اویل 8

اما یک زن مرموز دیگر هم در همان تریلر بازی حضور داشت که صورتش را ندیدیم. زنی که برای ایتن، قصه‌ای ترسناک را روایت می‌کرد و به نظر می‌رسید که شخصیت اصلی بازی، او را خوب می‌شناسد.

برخی‌ها فکر می‌کنند که این زن مرموز، در اصل میا است که موهایش را کوتاه و رنگ کرده. ولی با توجه به همان صحنه قتل، می‌توانم تقریبا بگویم که مدل‌سازی میا دقیقا مثل نسخه هفتم انجام شده. اما به خاطر مدل‌ موی این کاراکتر مرموز، من احتمال می‌دهم که این شخص زویی باشد. کسی که در طول اتفاقات نسخه هفتم، به ما کمک کرد تا از عمارت بیکرها فرار کنیم اما در نهایت ما میا را به او ترجیح دادیم و رهایش کردیم تا بمیرد.

با این حال، اگر بسته‌الحاقی End of Zoe را تجربه کرده‌ باشید، می‌دانید که زویی توسط عمویش نجات پیدا می‌کند و دور از انتظار نیست که بخواهد انتقام درد و رنجی که متحمل شده را از ایتن و خانواده‌اش بگیرد.

حتی زویی می‌تواند به نقطه عطف داستان رزیدنت اویل 8 تبدیل شود و در نقش کسی قرار بگیرد که اطلاعات خانواده ایتن را به فرقه‌ ساکن دهکده داده. به این شکل، هم داستان زویی نیمه تمام نمی‌ماند، هم با بازی پر کاراکتری رو به رو خواهیم شد که هر کدامشان داستان‌های زیادی برای گفتن دارند.

بعید نیست در بازی خون‌‌آشام هم وجود داشته باشد

رزیدنت اویل 8

صحبت از کاراکترهای زیاد بازی شد. پس بگذارید از یک کاراکتر دیگر تریلر هم برایتان بگویم که نظرم را خیلی به خودش جلب کرده. اصولا در افسانه‌ها همیشه گرگینه‌ها در کنار خون‌آشام‌ها زندگی می‌کنند. این دو دسته معمولا به شکار یکدیگر مشغولند و به نوعی دشمن خونی هم محسوب می‌شوند.

خب دیگر این را می‌دانیم که گرگینه‌ها یکی از دشمنان مهم ما در رزیدنت اویل 8 هستند. اما آیا خون‌آشام‌ها هم در دنیای بازی جایی دارند؟ احساس می‌کنم که همینطور است. در تریلر بازی، یک زن اشرافی را مشاهده کردیم که به نظر می‌رسید یکی از صاحبین عمارت بزرگ بالای دهکده باشد.

در یک سکانس کوتاه و ناملموس دیدیم که سر این کاراکتر خیلی به دوربین نزدیک است و انگار دارد در گوش ایتن چیزی را زمزمه می‌کند. اما نه، اینطور نیست. کافیست کمی بیشتر دقت کنید تا ببینید این زن، وصله‌های دست قطع شده ایتن را باز کرده و در حال مکیدن خون اوست.

رزیدنت اویل 8

حالا با دانستن این موضوع، می‌توان روی دو موضوع فکر کرد. اول اینکه این زن صرفا یک خون‌آشام است و دارد از ایتن تغذیه می‌کند. اما دومین موضوع به نظرم جذاب‌تر است. همانطور که پیش‌تر گفتم، مولد هنوز به طور کامل از بدن ایتن خارج نشده و بعید نیست که این زن بخواهد با خوردن خون او، مولد را وارد بدنش بکند.

همه مسائلی که در موردشان حرف زدیم توهم بودند؟

خب تا اینجا سعی کردم، تریلر را با استفاده از دانشی که از سری رزیدنت اویل دارم برایتان تحلیل کنم. اما تریلر بازی خیلی نامفهوم‌تر از چیزی است که بشود در مورد تمام بخش‌هایش نظر قطعی صادر کرد. از طرفی در یکی از شایعات آمده بود که ایتن حین گشت و گذارهایش در دهکده، توهمات زیادی را تجربه خواهد کرد. پس این احتمال وجود دارد که بخش‌هایی از تریلر، مربوط به توهمات ایتن باشند و نیمی از آنچه گفتیم در واقعیت اصلا اتفاق نیفتند.

رزیدنت اویل 8 چقدر به ریشه‌ها وفادار خواهد بود؟

رزیدنت اویل 8

با توجه به چیزی که من از بازی دیدم، می‌توانم برایتان بگویم که رزیدنت اویل 8 از نظر گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به نسخه‌های کلاسیک خواهد داشت اما از لحاظ داستان ممکن است به هیچ عنوان به ریشه‌هایش وفادار نباشد. به هر حال، خودتان هم دارید می‌بینید که پای گرگینه و موجودات افسانه‌ای هم به سری باز شده. پس عملا باید فکر وابستگی بیش از حد رزیدنت اویل 8 به داستان‌هایی که در قسمت‌های قبل شنیده‌ایم را از سرمان بیرون کنیم.

اما با توجه به اینکه استایل گیم‌پلی بازی شباهت خیلی زیادی به رزیدنت اویل 7 دارد و عمارت بزرگ بالای دهکده هم بزرگ و تو در تو به نظر می‌رسد، احتمال می‌دهم که رزیدنت اویل 8 بتواند مثل نسخه قبل طرفداران سری را راضی نگه دارد. نکته جالب اینکه، به نظرم تیم توسعه‌دهنده برای اولین بار رزیدنت اویلی طراحی کرده که هم شبیه رزیدنت اویل‌های کلاسیک است و هم نسخه چهارم.

برای مثال، احتمالا جهانی تو در تو و خاص داریم که برای باز کردن بخش‌های مختلفش باید همه جا را زیر و رو کنید. اما از طرف دیگر، تیم توسعه‌دهنده ظاهر اینونتوری بازی را هم نشانمان داده که شباهت خیلی زیادی به اینونتوری رزیدنت اویل 4 دارد.

رزیدنت اویل 8

اینونتوری بازی دیگر مثل نسخه‌های کلاسیک محدود نیست و به اندازه کافی جا برای برداشتن آیتم‌های مختلف دارد. همچنین در بالای فضای اینونتوری، سکه‌ای قرار گرفته که نمایش دهنده میزان پولی است که همراه دارید. این یعنی احتمالا ویژگی خرید و فروش هم به بازی برگشته تا مثل رزیدنت اویل 4 بتوانیم سلاح‌های جدید بخریم و تجهیزاتمان را ارتقا دهیم.

خب این هم از هر آن چیزی که از تریلر رزیدنت اویل 8 می‌شد بیرون کشید. حالا نظر شما در مورد بازی چیست. حتما در بخش کامنت‌ها نظراتتان را برایم بنویسید تا با هم بیشتر در مورد نسخه بعدی صحبت کنیم.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار