انواع بازی ها و سرگرمی هابازیگیمینگنقدوبررسی انواع کنسول ها

بررسی بازی Halo: Reach

در ادامه بازسازی سری Halo برای Xbox One تحت عنوان Halo: The Master Chief Collection به سیاره ریچ (Reach) رسیدیم. نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۱۰ توسط بانجی (Bungie) برای Xbox 360 ساخته شد. حال مایکروسافت وظیفه بازسازی این بازی را مانند دیگر بازی‌های سری به ۳۴۳ Industries سپرده است. در ادامه با ما و بررسی بازی Halo Reach همراه باشید تا سری به سیاره ریچ بزنیم.

این نقد پس از ۱۰ ساعت تجربه بازی روی کنسول Xbox One  انجام شده است.

بررسی بازی Halo: Reach

جوخه‌ای وفادار و با وقار

داستان Halo Reach به قبل از نسخه اول یعنی Halo: Combat Evolved باز می‌گردد. جایی که خبری از مستر چیف نیست. نیرو‌های Alien Covenant به سیاره ریچ حمله کردند و نیمی از سیاره را تصاحب کرده‌اند. داستان حول محور شخصیت Noble 6 جریان دارد. شما بعد از کشته شدن یکی از اعضای گروه Noble جایگزین او شدید و در سفری حماسی برای نجات بشریت قدم گذاشته اید.

داستان بازی در ۱۲ بخش و طی ۷ الی ۹ ساعت بسته به درجه سختی روایت می‌شود. بازی از همان اول ریتم خوبی دارد و به هیچ وجه قصد تلف کردن وقت شما را ندارد.از همان ابتدا شما وارد نبرد شده و تا آخرین لحظه با شجاعت برای نجات جان بی‌گناهان می‌جنگید. پس از پایان بخش داستان و تجربه رشادت و دلاوری گروه Noble احتمالا گونه‌های شما میزبان چند قطره اشک خواهند بود. این تراژدی حماسی بهترین دلیل برای کسانی است که تا الان به هر دلیلی موفق به تجربه عناوین سری هیلو نشدند. اما تجربه دوباره این بازی برای عاشقان قدیمی هیلو نیز خالی از لطف نخواهد بود و خاطرات خوش گذشته را زنده می‌کند. همچنین بخش داستانی بازی را می‌توانید به صورت چند نفره و با دوستان خود تجربه کنید.

پرواز روح تا دقایقی دیگر!

وقتی برای اولین بار بازی را اجرا کردم، موسیقی منوی بازی کاری کرد که چند دقیقه کنترلر را زمین گذاشته و فقط روح خود را برای پرواز آماده کنم. موسیقی متن بازی بسیار عالی و هماهنگ با تم حماسی بازی است. قطعات موسیقی با دقت تمام کار شده و یکی بهتر از دیگری هستند. فقط نیمی از قطعه Ashes از آلبوم موسیقی بازی را گوش کنید تا جادوی موسیقی را بهتر درک کنید. همین قطعات شاهکار به تنهایی می‌توانند دلیل شما برای تجربه این بازی و در مقیاسی بزرگ‌تر کل سری باشند.

جدا از موسیقی متن فوق العاده بازی، صدای گذاری سلاح‌ها نیز خوب کار شده است. تیم سازنده بازی در این بخش نیز تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر کردن تجربه شما در شلیک و کشتار انجام داده است. صدا پیشه‌ها نیز کار خود را خیلی خوب انجام داده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

گردهمایی اسپارتان‌ها

کار Halo: Reach با اتمام بخش داستانی بازی تمام نمی‌شود. بخش چند نفره بازی آماده غرق کردن شما برای ساعاتی طولانی در خود است. این بخش بازی از تنوع بالایی در زمینه مود‌های مختلف و نقشه‌ها برخوردار است. در مجموع ۲۰ نقشه و ۱۲ مود در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. اما بهترین این مود‌ها بدون شک Firefight است. در این مود شما در قالب یک تیم سه نفره به جنگ با نیرو‌های Covenant می‌روید.  این نیرو‌ها توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. در واقع این مود همان PVE در بازی‌های دیگر است.

برای اتصال به سرور‌های بازی نیاز به صبر زیادی نیست و شما در کمتر از بیست ثانیه وارد بازی می‌شوید. همچنین سرور‌های بازی وضعیت خوبی دارند. مشکلاتی از قبیل قطعی و پینگ بالا نیز به هیچ عنوان در بازی وجود ندارد وسرور‌ها همیشه شلوغ و پر از بازیکن هستند. اما حالت Co-Op  بازی را فراموش نکنید. شما می‌توانید بخش تک نفره بازی و مود‌های مختلف بخش چند نفره مانند Firefight را با دوستان خود در یک کنسول تجربه کنید.  اما خبری از کراس پلی روی رایانه‌های شخصی و کنسول نیست. به گفته سازندگان این قابلیت بزودی و طی یک بروزرسانی به بازی اضافه خواهد شد.

وقتی یک جای کار می‌لنگد

تا اینجا چیزی جز ستایش و تعریف و تمجید از Halo: Reach شاهد نبودیم. اما زمان آن رسیده تا کمی  هم از مشکلات بازی بگوییم. به راحتی می‌توان گفت که تنها مشکل بازی کیفیت پایین بافت‌ها است. این مشکل البته در سایر بازی‌های این کالکشن ارزنده نیز وجود دارد. گرافیک هنری بازی در زمان عرضه نسخه اصلی یکی از نقات قوت بازی بود. نزدیک به یک دهه از عمر نسخه اصلی بازی گذشته و حال شرایط کاملا برعکس است. این بار گرافیک هنری نسخه بازسازی شده بازی لنگ می‌زند. این موضوع می‌تواند باعث شود که مخاطبان جدید از خیر تجربه بازی بگذرند. کیفیت بافت‌های بازی به هیچ عنوان در اندازه یک بازی در انتهای نسل هشتم نیست. فقط کافیست تا این بخش را با دیگر بازی‌های شوتر اول شخص این نسل مقایسه کرد تا متوجه عمق ماجرا شد.

اما بازی از لحاظ فنی بسیار عالی و در خور این عنوان است. بازی روی Xbox One  به هیچ عنوان مشکلاتی مانند باگ و افت فریم و… را در خود ندارد. همچنین نسخه PC بازی از رزولوشن ۴K با نرخ فریم ۶۰ پشتیبانی می‌کند.  حتی گرافیک هنری ضعیف بازی نیز نمی‌تواند جلوی لذت بردن بازیکنان در این رزولوشن را بگیرد. پس موس و کیبورد را برای نجات بشریت آماده کنید.

بیگانگان باهوش

تعجب برانگیز‌ترین نکته در مورد بازی Halo: Reach هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی به کار رفته در دشمنان مثال زدنی است. رفتار دشمنان دقیقا مانند یک سری بیگانه باهوش است. مثلا زمانی که با سلاح روی سر آنها نشانه بگیرید به سرعت با یک جای خالی دقیق حرکات شما را بر هم می‌زنند. در نتیجه شکار این بیگانگان کار ساده‌ای نیست و باید حساب شده عمل کنید. مخصوصا اگر می‌خواهید دشمنان را در مواقعی غافلگیر کنید. همچنین هدفگیری دشمنان نیز دقیق است. پس حواس خود را بیش از پیش جمع کنید تا زود شکار نشوید. موضوع دیگر در مورد هوش مصنوعی بازی استراتژی است. دشمنان با توجه به نوع بازی شما استراتژی‌های متفاوتی دارند. مثلا نوعی از دشمنان منتظر می‌مانند تا شما جلو بیایید و بعد با یک ضربه نزدیک شما را نابود کنند و کار‌هایی از این قبیل که در بازی زیاد مشاهده می‌شوند.

کشتار متنوع

بهترین بخش Halo Reach بعد از داستان، گیم‌پلی است. تنوع گیم‌پلی بازی چیزی است که باعث می‌شود شما تا آخرین دقیقه بازی خسته نشوید. در واقع حس تکرار در بازی بی معنی است. مراحل بازی از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند. همچنین سلاح‌ها نیز از تنوع کافی برخوردارند. بازی فقط به شلیک با اسلحه خلاصه نمی‌شود. شما در بخش‌هایی از بازی باید پشت فرمان وسایل نقلیه مختلف بنشینید. اما این وسایل نقلیه فقط شامل ماشین‌های عادی نمی‌شود؛ در واقع ماشین، هلیکوپتر، جنگنده فضایی و… که بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید در دسترس شما است، وسایل نقلیه بازی هستند.

در این میان دشمنان نیز تنوع خوبی دارند و برای از پیش برداشتن هر کدام باید استراتژی و روش مختلفی را امتحان کنید. هوش مصنوعی خوب دشمان نیز در این بخش به کمک گیم‌پلی آمده و تجربه لذت بخش‌تری را برای شما به ارمغان آورده است. برای جمع بندی این بخش هم باید گفت که از تجربه روش‌های جدید برای طی کردن مراحل غافل نشوید.

ریچ را به خاطر بسپار

اگر تا به حال سری هیلو را تجربه نکرده باشید، بعد از تجربه بازی Halo: Reach عاشق این مجموعه می‌شوید. ریچ بهترین دلیل برای شروع یک حماسه احساسی و تراژیک است. همه چیز در بازی به جز گرافیک هنری عالی است. پس تا دیر نشده به سراغ گروه Noble رفته و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

نکات مثبت + هوش مصنوعی خوب دشمنان

+ موسیقی فوق العاده

+ عملکرد فنی عالی خصوصا روی PC

+ ریتم داستان و نوع روایت آن

نکات منفی

  • گرافیک هنری بازی جای کار خیلی زیادی دارد
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار