بازیگیمینگ

سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty: Black Ops Cold War مشخص شد

پس از چند ماه انتظار، بالاخره بازی Call of Duty: Black Ops Cold War بطور رسمی معرفی شد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جزئیات منتشر شده از این بازی مانند داستان، تاریخ انتشار آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

هفته پیش بود که بازی جدید کال آف دیوتی توسط استودیو تری‌آرک بطور رسمی تایید شد و قرار بر این بود که 19 شهریور ماه اولین اطلاعات رسمی از بازی مانند جزئیات گیم پلی مولتی پلیر و بخش داستانی معرفی شود. اکتیویژن و تری‌آرک نیز به قول خود عمل کرده و اطلاعات کاملی از بازی Call of Duty Black Ops Cold War در اختیار طرفداران قرار دادند. سال گذشته بازی Modern Warfare تبدیل به موفق‌ترین بازی در تاریخ Call of Duty شد و بخش Warzone نیز توانست محبوبیت فراوانی را در سبک بتل رویال کسب کند. بازی ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اپس نیز قرار است این مسیر موفقیت را پرقدرت ادامه دهد.

تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War قرار است در روز 13 نوامبر، مصادف با 23 آبان 1399 برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان باشد. برای کنسول‌های نسل نهم نیز در تعطیلات پایان سال 2020 منتشر خواهد شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • داستان بازی Call of Duty: Black Ops Cold War
  • سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty: Black Ops Cold War
  • تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War
  • سخن پایانی

داستان بازی Call of Duty: Black Ops Cold War


در این قسمت به بررسی بخش تک نفره (Single Player) و داستانی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War خواهیم پرداخت.

بازی call of duty cold war

مانند ریبوت بازی Modern Warfare که سال گذشته منتشر شد و در آن تعدادی از شخصیت‌های مهم این سری مانند کاپیتان پرایس حضور داشت، در بازی Call of Duty Cold War نیز قرار است شخصیت‌هایی مانند الکس میسون، فرانک وودز و جان هادسون حضور داشته باشند. اما این بار قرار است بعضی از شخصیت‌های تاریخی واقعی مانند رئیس جمهور رونالد ریگان (Ronald Reagan) نیز در بخش روایت داستان و ویدئوهای سینمایی ظاهر شوند.

داستان بازی Call of Duty Black Ops Cold War در اواسط جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1980 آغاز می شود. بازیکن وظیفه دارد یک جاسوس شوروی را که فقط به نام “پرسئوس” (Perseus) شناخته می‌شود را شناسایی و دستگیر کند. این نام بر اساس اسم‌رمز واقعی و زندگی یکی از جاسوسان شوروی برداشته شده و داستانی که همراه آن روایت می‌شود نیز بر اساس واقعیت است.

کالاف دیوتی cold war

بخش داستانی که زیرنظر استودیو Raven خواهد بود، دنباله مستقیم نسخه‌ی اول سری بلک آپس است و ماجرای آن از سال 1981 آغاز می‌شود. مانند قبل، برخی از مراحل دارای آزادی عمل در به انجام رساندن ماموریت هستند و در بعضی از قسمت‌ها نیز بازیکن توانایی انتخاب دیالوگ دارد. در کنار مراحل اصلی، با جست‌وجو و پیدا کردن مدارک و انجام دادن فعالیت‌های اضافی می‌توانید مراحل فرعی جدیدی دریافت کنید. این ماموریت‌ها و انتخاب‌های شما در سرنوشت پایان بازی تاثیر خواهند داشت.

بازی call of duty black ops cold war

در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران، استودیو سازنده درمورد ساختار بازی Black Ops Cold War اطلاعات جامعی داد. بخش داستانی و تک نفره بازی قرار است مانند فیلم‌های هالیوودی باشد که سال گذشته در بازسازی Modern Warfare شاهد آن بودیم. همچنین ویژگی‌های خاصی قرار است در بخش مولتی پلیر وجود داشته باشد که با طراحی مجدد و اصلاح شده، به Treyarch و Raven اجازه می‌دهد تا در کنار احیای دوباره بخش Zombies، بر اساس آنچه Infinity Ward خلق کرده است کار کنند. تمام این ویژگی‌ها نیز از طریق بخش Warzone به هم متصل خواهند شد؛ جایی که بازیکنان حرفه‌ای Call of Duty قرار است تا مدت‌ها از آن استفاده کنند و از این طریق با کسانی که بازی Black Ops Cold War را دارند، هم‌بازی خواهند شد. فرقی ندارد که روی کدام پلتفرم بازی می‌کنید؛ زیرا قابلیت کراس پلی (بین پلتفرمی) و کراس جن (بین نسلی) نیز به بازی اضافه خواهد شد.

در بخش مولتی پلیر، ماموریت‌های انکار ناپذیر، سبک مبارزه مخصوص و یک تجربه عمیق و متعهد به محتوای قوی و مداوم که قرار است با معرفی نسل جدید Warzone، یکپارچه‌ترین جامعه گیم را بسازد. یکی از ویژگی‌های جالبی که قرار است در بازی Black Ops Cold War شاهد آن باشیم، اضافه شدن محتوای اکانت Modern Warfare شما به بازی کالاف دیوتی کولد وار است. آیتم‌هایی مانند لباس و پوسته، اپراتورها و پوسته اسلحه. برای این کار فقط کافیست با اکانت Modern Warfare وارد بازی Black Ops Cold War شوید.

کالاف دیوتی cold war

آخرین بخش نیز مربوط به بازگشت قسمت محبوب زامبی است که اولین بار با بازی World at War در سال 2008 به این مجموعه آورده شد. هنوز اطلاعات خاصی از این بخش چه از سمت ناشر و چه از سمت تیم سازنده منتشر نشده است. انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War ، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم.


سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty: Black Ops Cold War


در این قسمت به بررسی سیستم مورد نیاز بازی کالاف دیوتی Cold War خواهیم پرداخت.
بازی call of duty cold war

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Call of Duty Black Ops Cold War یعنی 13 نوامبر مصادف با 23 آبان ، حداقل سیستم مورد نیاز این عنوان مشخص شد. نکته جالب درمورد این اطلاعات این است که حداقل فضا برای اجرای بازی روی کمترین میزان تنظیمات، 175 گیگابایت است و برای اجرا روی تنظیمات Ultra تا 250 گیگابایت نیز پیش می‌رود.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی بدین شرح است:

سیستم عامل (OS): ویندوز 7 ورژن 64 ، ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel Core i3-4340 یا AMD FX-6300

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 670 / GeForce GTX 1650 یا Radeon HD 7950

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: فقط بخش مولتی پلیر 50 گیگ و کل بازی 175 گیگ

و اما سیستم پیشنهادی برای دریافت بهترین عملکرد از بازی:

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel Core i5-2500K یا AMD Ryzen R5 1600X processor

رم: 12GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 970 / GTX 1660 Super یا Radeon R9 390 / AMD RX 580

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: فقط بخش مولتی پلیر 50 گیگ و کل بازی 175 گیگ

 

ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اپس

سیستم پیشنهادی برای اجرای Ray Tracing :

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel i7-8700K یا AMD Ryzen 1800X

رم: 16GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 175 گیگ

سیستم پیشنهادی برای اجرا روی Ultra RTX

سیستم عامل (OS): آخرین آپدیت ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel i9-9900K یا AMD Ryzen 3700X

رم: 16GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080

دایرکت ایکس 12

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 250 گیگابایت

 


تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War


همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، تاریخ عرضه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War طبق روال هر سال در ماه نوامبر خواهد بود. تاریخ دقیقی که برای این بازی در نظر گرفته شده، 13 نوامبر 2020 مصادف با 23 آبان 1399 است.

بازی call of duty cold war

در چند مرحله، قرار است نسخه بتای بازی کالاف دیوتی Cold War برای گیمرها در دسترس قرار بگیرد. هفته اول بطور انحصاری در دست پلی استیشن 4 خواهد بود.

هفته اول: نسخه بتای انحصاری پلی استیشن 4

اولین بازگشایی نسخه بتا، بطور انحصاری برای پلی استیشن 4 خواهد بود. نسخه بتای بازی کالاف دیوتی کولد وار از 8 اکتبر تا 12 اکتبر (17 مهر تا 21 مهر) راس ساعت 10 صبح بصورت انحصاری برای PS4 در دسترس قرار می‌گیرد.

هفته اول: دسترسی سریع

همزمان با هفته اول بازگشایی نسخه بتا، کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند می‌توانند زودتر از بقیه به مدت 2 روز از تاریخ 8 اکتبر تا 9 اکتبر بر روی کنسول پلی استیشن 4 دسترسی سریع به بازی داشته باشند.

هفته اول: بازگشایی همگانی

از تاریخ 10 اکتبر تا 12 اکتبر، تمامی کسانی که صاحب کنسول پلی استیشن 4 هستند و به اینترنت دسترسی دارند، می‌توانند به محتوای بازی دسترسی رایگان داشته باشند.

بازی call of duty black ops cold war

هفته دوم: کراس پلی نسخه بتا بین رایانه‌های شخصی و کنسول‌های PlayStation 4 و Xbox One

دومین هفته به انجام بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) بین رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 اختصاص دارد. این برنامه از 15 اکتبر آغاز شده و تا 19 اکتبر ادامه خواهد داشت. اگر شما کنسول پلی استیشن 4 داشته باشید، حتی در صورتی که بازی را پیش‌خرید نکرده باشید هم می‌توانید در طول این دو هفته نسخه بتای این بازی را بصورت رایگان تجربه کنید.

هفته دوم: دسترسی سریع

طی دو روز 15 اکتبر و 16 اکتبر، تمامی پلتفرم‌ها می‌توانند در صورت پیش‌خرید کردن بازی، دسترسی به نسخه اولیه این بازی داشته باشند.

هفته دوم: بازگشایی همگانی

از تاریخ 17 اکتبر تا 19 اکتبر نیز دارندگان کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به همراه رایانه‌های شخصی به نسخه بتا دسترسی داشته باشند. اگر ایکس باکس وان دارید، برای این کار به اکانت Xbox Live Gold نیاز خواهید داشت و اگر با PC بازی می‌کنید، نیاز به تهیه کردن اکانت Battle.net دارید.


سخن پایانی


کالاف دیوتی cold war

بطور کلی در این مطلب سعی کردیم آخرین اخبار و اطلاعات منتشر شده از بازی ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اپس را به همراه تریلر و توضیحات بخش داستانی و گیم پلی ارائه دهیم. بازی Call of Duty: Black Ops Cold War در تاریخ 23 آبان ماه برای رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان و پلی ‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین این بازی از ابتدای عرضه کنسول‌های نسل جدید پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس بر روی آنها در دسترس قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است قیمت نسخه مخصوص نسل بعدی این بازی 70 دلار خواهد بود و برای دریافت رایگان نسخه مخصوص کنسول‌های نسل نهم باید نسخه Cross-Gen Edition را با قیمت 70 دلار خریداری کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار