بازیگیمینگ

هر آن‌چه که باید از بازی Call of Duty: Vanguard بدانید

امکان ندارد از هواداران ژانر شوتر و علاقه‌مند به میدان نبرد باشید و حداقل یکی از نسخه‌های Call of Duty را تجربه نکرده باشید. اکتیویژن یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان را در کنترل خودش دارد. بعد از سقوط نسبی این سری که در اوایل و اواسط نسل هشتم دیدیم، اکتیویژن تصمیم گرفت تا این خانواده را به روزهای اوج خودش برگرداند. از قضا هم این اتفاق به درستی پیش رفت و واقعا سازندگان این بازی توانستند آن را به درستی احیا کنند. به هر ترتیب هم اکنون به زمان انتشار آخرین عنوان این خانواده نزدیک می‌شویم و به همین دلیل قصد داریم هرآنچه از کال آو دیوتی ونگارد می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

جنگ جهانی دوم

یکی از سوژه‌هایی که همیشه حسابی به فروش فرانچایز Call of Duty کمک کرده، جنگ جهانی دوم است. این نبرد شش ساله مملو از تراژدی‌های غم انگیز و بسیار غنی بوده و همین مسئله آن را به سوژه‌ای مناسب تبدیل کرده. بنابراین باید این خبر را به شما بدهیم که گیم‌پلی Call of Duty: Vanguard در اتمسفر جنگ جهانی دوم خواهد بود. کلیدی‌ترین نکته درخصوص این بازی، کارکترهایی است که براساس واقعیت طراحی شدند. این یعنی ماموریت‌هایی واقعی و مسیری کاملا مشخص برای طراحی گیم‌پلی درنظر گرفته شده است.

جاش بریدج کارگردان این بازی درخصوص گیم‌پلی بازی عنوان کرد که گیم‌پلی تنها در ارتباط با مکان‌های مختلف نیست و این بار بیشتر تمرکز را بر مردم داشتیم.در کنار موارد بالا باید بگوییم این بازی هم همانند چند نسخه اخیر Call of Duty تمرکز زیادی روی بخش چند نفره دارد. مکانیک‌های متعدد جدیدی مانند blindfire به بازی اضافه شدند. البته که برای اولین بار این مکانیک‌ها را نمی‌بینیم. بیشتر این مکانیک‌ها در نسخه‌های پیشین به بازی اضافه شدند اما درنهایت در Vanguard نوع ارتقاء یافته آن را تجربه خواهیم کرد.

سازندگان درخصوص این مکانیک‌ها گفتند، عملکرد واقعی و برخی المان‌های ویژه‌تر را تنها در گیم‌پلی بخش چند نفره بازی خواهیم دید. مکانیزم blindfire پیش‌تر و برای اولین بار در Call of Duty: Modern Warfare دیده شد. دیگر نکته پررنگی که مدام در تریلرها و اخبار این بازی به آن اشاره می‌شود، مسئله مخفی کاری در بازی است. این مورد هم المان کاملا جدیدی نیست و قبل‌تر هم آن را در این فرانچایز تجربه کردیم. اما در کال آو دیوتی ونگارد آن را با جزئیات جدیدتری تجربه خواهیم کرد.

تک تیرانداز پتروف

کمپین بازی داستان زنی تک‌تیرانداز به نام پولینا پتروف (Polina Petrova) از واحد ۱۳۸ام تفنگداران را روایت می‌کند. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم این کارکتر براساس شخصیتی واقعی به نام لیودمیلا پاولیچنکو (Lyudmila Pavlichenko) ساخته شده است. هنوز جزئیات زیادی به جز همان ویدئویی که در شب افتتاحیه رویداد گیمزکام به نمایش گذاشته شد در دسترس نیست. براساس آن‌چه که در آن تریلر دیدیم پولینا سعی داشت تا بعد از بمباران مخفیانه از دست ناتزی‌ها فرار کند. با اینکه بخشی کوتاه از این بازی به نمایش گذاشته شد اما این مسئله نشان می‌دهد ظاهرا داستان و کمپینی جذاب انتظارمان را می‌کشد. البته که احتمالا این بخش آن‌قدر هم طولانی نخواهد بود.

زمینه تقلب چقدر فراهم است؟

بتا عمومی ونگارد مدتی است که در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در مدت زمان تجربه بتا این عنوان، بازیکنان اشاره‌ای به مشکل خاصی نداشتند.اما درمجموع باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که نسخه‌ نهایی به چه صورت عمل خواهد کرد. زمانی که بتا آخرین نسخه پیش از ونگارد در دسترس قرار گرفت گزارش‌های متعددی از استفاده از چیت‌ها منتشر شد. بروزرسانی جدید وارزون که همزمان با بتا عمومی ونگارد در دسترس قرار گرفت از سیستم ضد تقلب جدیدی بهره می‌برد. همچنین یکی از راهکارهایی که اکتیویژن روی آن برای پیشگیری از تقلب تاکید دارد، بن کردن یا به نوعی محروم کردن چیترها از تجربه بازی است. با این راهکارها تقریبا امکان استفاده از چیت بسیار کم می‌شود اما این به معنای مصون ماندن بازی از دست چیترها نیست.

با دوستانتان به نبرد زامبی‌ها بروید، این بار به سبک وارزون

همان‌طور که چندباری بالاتر هم اشاره کردیم بخش چند نفره در این عنوان وجود دارد. امکان تجربه چند نفره بازی در ۲۰ نقشه مختلف وجود دارد و ظاهرا قرار است تجربه‌ای بی‌نظیر و کاملا جدید داشته باشیم. آنچه که سازندگان درباره این بخش می‌گویند نشان می‌دهد آن‌ها الگوهای موفق را از دیگر بازی‌ها در این زمینه برداشتند و نوع ارتقاء یافته آن‌ها را در Call of Duty: Vanguard قرار دادند. اخبار رسمی می‌گویند ۱۶ نقشه از این ۲۰ نقشه برای نبرد با حالت ۶ نفر در برابر ۶ نفر و ۴ نقشه دیگر برای نبردهای ۲ و ۲ ساخته شدند. حالت‌های مختلف و بسیار زیاد دیگری هم در این بخش جود دارند که کماکان با آن‌ها آشنایی دارید. نکته مهم اما این است که حالت‌های جدیدی هم برای بخش چند نفره در راه هستند که هنوز معرفی یا به کار گرفته نشدند.

حالت زامبی به این نسخه برگشته تا هواداران و گیمرهای قدیمی را باز هم بیشتر از قبل عاشق Call of Duty: Vanguard کند. قطعا اگر از هواداران این سری باشید می‌دانید که برای اولین بار این بخش به Call of Duty: World at War اضافه شد و در همان زمان هم حسابی همه را مدهوش خودش نمود. بخش یا به عبارتی حالت زامبی بازی یاد شده به داستان Black Ops: Cold War’s Zombies ارتباط دارد و به دنبال آن روایت می‌شود. همانند هر بخش یا حالت زامبی مانند دیگری در این بخش هم بازیکنان باید نهایت تلاششان را بکنند تا زنده بمانند.

با اینکه Call of Duty: Vanguard کاملا متمایز از وازون است، اما شباهت‌هایی هم بین این دو بازی وجود دارند. اولین مسئله به تکنولوژی ساخت و موتور گرافیکی این دو بازی بر می‌گردد. هردو عنوان علی‌رغم تفاوت‌هایی که در کیفیت جلوه‌های بصری با یکدیگر دارند با یک موتور ساخته شدند. از سوی دیگر هم بسیاری از المان‌ها برداشت شده از وارزون هستند و تنها با تغییر اتمسفر و یا بروزرسانی آن‌ها را می‌بینیم. برای جمع‌بندی باید گفت به وضوح می‌توانیم ردپای وارزون را در برخی نقاط بخصوص بخش چند نفره این بازی جدید ببینیم.

سوالات پرتکرار

بازی کال آو دیوتی ونگارد در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

۱۴ آبان ۱۴۰۰

بازی Call of Duty: Vanguard برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟                  

رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس / سری اس

آیا Call of Duty: Vanguard دارای بخش چند نفره است؟

بله همان‌طور که چند باری بالاتر هم اشاره داشتیم این بازی دارای بخش چند نفره و همچنین حالت زامبی است.

بازی Call of Duty: Vanguard بتا دارد؟

بله نسخه بتا عمومی این بازی از ۲۵ام شهریور ماه تا ۲۹ام شهریور در دسترس قرار گرفت. البته این بتا صرفا برای کسانی که یکی از نسخه‌های بازی را پیش خرید کرده بودند در دسترس قرار گرفت.

آیا Call of Duty: Vanguard از کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند؟

همانند چند نسخه پیشین این نسخه هم از امکان کراس پلی پشتیبانی می‌کند.

بازی Call of Duty: Vanguard با چه قیمتی منتشر خواهد شد؟

همانند دیگر بازی‌های جدید این بازی در سه نسخه مختلف پیش فروش می‌شود. نسخه استاندارد با قیمت ۶۰ پوند، نسخه میان نسلی با قیمت ۷۰ پوند و نسخه التیمیت با قیمت ۱۰۰ پوند در دسترس بازیکنان و هواداران قرار دارد. مسلما هرکدام از این نسخه‌ها شامل موارد مختلفی می‌شود.

محتویات هر نسخه از Call of Duty: Vanguard شامل چه مواردی خواهد بود؟

نسخه استاندارد: بازی Call of Duty: Vanguard، Mastercraft Blueprint  در Black Ops: Cold War and Warzone، اپراتور آرتور کینگسلی در Black Ops: Cold War  و وارزون، پک اسلحه Frontline

میان نسلی: تمام محتویات نسخه استاندارد به همراه ۵ ساعت محاسبه دوبرابر ایکس‌پی Double Weapon

نسخه التیمیت: تمام محتویات نسخه مان نسلی به همراه ۵ ساعت ایکس‌پلی دوبرابر، Task Force One Pack و باندل بتل پس

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار