بازیگیمینگ

چرا باید بازی Ashen را تجربه کنیم؟

بازی تحسین‌برانگیز Ashen یک بازی مستقل نقش آفرینی co-op و الهام گرفته شده از سری Dark Souls است که به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین‌های سبک سولزلایک به حساب می‌آید. البته به هیچ وجه به اندازه سری دارک سولز سخت نیست و فرصت خوبی برای تجربه سبک Soulslike به صورت دونفره (با یک دوست یا با هوش مصنوعی بازی) محسوب می‌شود. با معرفی بازی Ashen همراه ما باشید.

استودیو مستقل A44 با الهام از سری سولز عنوانی ساخته است که به خوبی می‌توان گفت فراتر از یک عنوان مستقل است و حتی شاید پتانسیل تبدیل شدن به یک سه‌گانه را داشته باشد. Ashen عنوانی کوچک‌تر با المان‌های نقش آفرینی کمتری نسبت به دارک سولز است ولی از جهات بسیاری به شاهکار هیدتاکا میازکی شبیه است. یکی از شباهت‌ها داستان بازی و نحوه روایت آن است که از طریق دیالوگ‌ها و نوشته‌ها روایت یا توسط شما کشف می‌شود. دنیای بازی نیز دارای مفاهیم داستانی “تاریکی” و “روشنایی” است و شما باید به نوعی از به سمت تاریکی رفتن جهان جلوگیری کنید که این یک چرخه است و همان‌طور که چیزی شبیه به آن در سری‌های دارک سولز نیز تکرار شده، در بازی بعدی اشن نیز می‌تواند تکرار شود. در اصل، هربار که موجود عظیم‌الجثه‌ای به اسم Ashen می‌میرد دوارن تاریک و با زنده شدن یک Ashen جدید از خاکستر قبلی دوران روشنایی آغاز می‌شود.

screenshot از بازی ashen

البته همان‌طور که واضح است، مهم‌ترین شباهت این بازی به دارک سولز گیم پلی و المان‌های نقش آفرینی‌ موجود در گیم پلی آن است. در سبک سولزلایک باید با کمی استراتژی بازی کنید و برای ضربه زدن، دفاع کردن، جاخالی دادن یا حرکت حین مبارزه زمان مناسب را بسنجید و باید حواس‌تان به استقامت‌تان نیز باشد تا در مواقع خطرناک خالی نشود. نمی‌توانید مثل بازی‌های hack & slash همین‌طور به دل دشمن هجوم ببرید و آن‌قدر بزنید تا بمیرد! البته نترسید، اشن آنقدرها هم سخت نیست و وجود یک یار نیز در طول کل بازی خیلی به شما کمک می‌کند. بازی Ashen برای کسانی که همیشه دوست داشته‌اند سبک Soulslike یا بازی Dark Souls را تجربه کنند ولی به علت سختی منصرف شده‌اند، توصیه می‌شود. البته اگر از طرفداران سولزبورن نیز هستید این بازی تجربه خوبی برای شما خواهد بود. اگر هم خواهان چالش بیشتری هستید، می‌توانید حالت دو نفره را خاموش کنید ولی باید گفت که یکی از نقاط قوت اشن حالت دونفره یا co-op آن است. نفر دوم و همراه شما می‌تواند هربار یکی از NPCهای بازی باشد و هر کدام این همراهان خط داستانی خاص خود را دارند.

اسکرین شات از بازی ashen

در اشن سلاح‌ها، زره‌ها و سپر‌های زیادی وجود دارد (البته نه به اندازه‌ی دارک سولز، به هیچ وجه!) که با گشت و گذار در دنیای جهان باز این بازی می‌توانید آنها را پیدا کنید. البته تمام سلاح‌ها را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد: سلاح سنگین که باید با دو دست‌تان حمل کنید و سلاح سبک که با یک دست حمل شده و در دست دیگر می‌توانید سپر یا چراغ بگیرید. این انتخاب شماست که بخواهید خیلی چابک و سریع باشید و با ضربات سبک به دشمن حمله کنید، یا زره سنگینی به تن کنید و ضرباتی قدرتمند ولی کند داشته باشید. ناگفته نماند که این سلاح‌ها قابل ارتقا هستند. همچنین با انجام ماموریت‌های فرعی و اصلی می‌توانید مهارت‌ها، معجون‌ها و انواع نیزه را باز کرده و به تولید آنها بپردازید تا در مبارزات‌تان بتوانید از آنها بهره ببرید.

بازی Ashen بازی کوچک و کوتاهی است و حدود 20 تا 25 ساعت از وقت شما را می‌گیرد، ولی در همین کوچکی دنیای جهان باز اشن، تنوع محیط‌ها و دشمنان به خوبی حفظ شده است. می‌توانید در غارهای تاریک پر از Elder Dark با موسیقی که مو به تن‌تان سیخ می‌کند، در مناظر چشم‌نوازی که حیوانات مختلف در آن زندگی می‌کنند و در خانه شما، Vagrant’s Rest، شهر کوچکی که کم‌کم با آمدن NPCهای مختلف ساخته می‌شود، لحظات لذت‌بخشی را با Ashen سپری کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار