بازیگیمینگ

کپ‌کام برنامه‌های خود پیرامون بازی Resident Evil 4 Remake را کاملاََ دگرگون کرده است

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، شرکت کپ‌کام (Capcom) نقش استودیوی تازه‌کار اِم تو (M-Two) را کاهش داده و تیم اصلی خود که با نام تیم اول (Division 1) شناخته می‌شود را مسئول توسعه‌ی بازی Resident Evil 4 Remake کرده است.

دقایقی پیش، برخی از منابع داخلی اعلام کردند که شرکت کپ‌کام تغییراتی اساسی پیرامون توسعه‌ و کارگردانی Resident Evil 4 Remake اعمال کرده و تیم رهبری بازی شامل دگرگونی‌های بنیادین شده است. بر اساس اطلاعات قبلی منتشر شده از سوی VGC، عنوان Resident Evil 4 Remake از سال ۲۰۱۸ در استودیوی اِم تو در دست ساخت قرار دارد، استودیویی که توسط تاتسویا مینامی (Tatsuya Minami)، عضو سابق پلتینوم گیمز (Platinum Games)، پایه‌گذاری شده است. اطلاعات زیادی در مورد اِم تو در دست نیست، اما بسیاری از افرادی که آگاهی کافی پیرامون پایه‌گذاری آن دارند اعلام کرده‌اند که درصدی از استودیو متعلق به کپ‌کام است.

ما در سال ۲۰۲۰ شاهد آخرین پروژه‌ی ساخته شده‌ توسط آن‌ها یعنی Resident Evil 3 Remake بودیم که البته مینامی نقش تهیه‌کنندگی را بر عهده داشت. همچنین ما می‌دانیم که آن‌ها مسئول ساخت بازسازی نسخه‌ی چهارم سری Resident Evil نیز بوده‌اند.

حال بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده از سوی منابع معتبر، در اواخر سال گذشته شرکت کپ‌کام پروسه‌ی توسعه‌ی بازسازی Resident Evil 4 را مورد بررسی قرار داده و پس از آن نقش استودیوی اِم‌ تو در سطح وسیعی کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر تیم اول کپ‌کام (Division 1) که مسئول ساخت بازی‌های اصلی سری Devil May Cry و Resident Evil به حساب می‌آید، وظیفه‌ی توسعه‌ را بر عهده گرفته است.

منابع مختلف بر این باور هستند که عدم توافق‌ و عقیده‌های متفاوت میان کپ‌کام و ام‌ تو باعث شده است که شاهد نقش کمرنگ آن‌ها در بازسازی نسخه‌ی چهارم باشیم. از طرفی به نظر می‌رسد که Resident Evil 3 Remake به موفقیت پیش‌بینی شده دست نیافته و این موضوع نیز در کاهش نقش استودیوی ام تو تاثیر به سزایی داشته است.

گفته می‌شود که تیم اول کپ‌کام قصد دارد کارگردانی بازسازی نسخه‌ی چهارم را مشابه بازی اصلی پیش ببرد، اما برداشت خود را از المان‌های روایت، طراحی محیط و ویژگی‌های مختلف گیم‌پلی اعمال کنند. از طرفی به نظر می‌رسد که بسیاری از طراحی‌ها مشابه نمونه‌ی اصلی نباشند و رویکردی شبیه به MR. X در بازی شکل نگیرد.

منابع مذکور می‌گویند که این اقدام کپ‌کام به احتمال زیاد باعث تاخیر یک ساله‌ی Resident Evil 4 Remake خواهد شد، چرا که مراحل ساخت به طور کلی با یک ریبوت مواجه می‌شود. بنابراین به احتمال زیاد بازی در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

به نظر می‌رسد چنین تغییراتی در کپ‌کام عجیب و غیرمنتظره نیستند و چنین تحولاتی برای توسعه‌ی Resident Evil 2 و ۳ نیز رخ داده است. از طرفی کپ‌کام هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است. طبق جزئیات فاش شده از سوی یک منبع داخلی با نام داسک‌گالم (Dusk Golem)، استودیوی اِم تو قصد داشته است محتویات جدید داستانی را به این بازی اضافه کند تا به مخاطبین قدیمی نیز حس تازگی القاء شود.

جالب است بدانید در میان بازی‌های منتشر شده در تاریخ کپ‌کام، عنوان Resident Evil 4 بالاترین امتیاز را کسب کرده و فروش آن به ۱۰٫۴ میلیون نسخه رسیده است. بسیاری از بازی‌بازان و منتقدین، بازی را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ صنعت گیم مطرح می‌کنند که توانست با زاویه دید از شانه منبع الهام بسیاری از عناوین دیگر در صنعت بازی‌‎های ویدیویی شود.

آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami) در مصاحبه‌ای با IGN اعلام کرده بود که به یک شرط با بازسازی عناوین کلاسیک Resident Evil مشکلی ندارد و این شرط خوب بودن آن‌ها است. میکامی در مورد شایعه‌ی بازسازی پایه‌ای Resident Evil 4 اعلام کرد، تا زمانی که شاهد بازی خوبی باشیم هیچ مشکلی با این موضوع ندارد و از آن حمایت خواهد کرد.

آقای میکامی در مورد سایر عناوین بازسازی شده نیز احساس خود را ابراز کرد البته او نظر جامعی در این باره ندارد، چرا که احتمالاََ خیلی به این عناوین توجه نکرده است. او در این باره توضیح داد:

من ویدیویی از رزیدنت ایول ۲ ریمیک (Resident Evil 2 Remake) دیده‌ام و فکر می‌کنم اثر بسیار خوبی بود. من فکر می‌کنم تا زمانی که بازسازی‌ها فروش خوبی داشته باشند، آن‌ها این رویه را ادامه دهند.

به نظر می‌رسد مدت زمان زیادی تا عرضه‌ی Resident Evil 4 Remake باقی مانده است. در این میان، بازی ترسناک Resident Evil Village  در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ (۷ می ۲۰۲۱ میلادی) بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس به همراه پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار